Witam
Kiedyś przerobiłem kilka obrotnic od masztów wojskowych 404 zakładając nowoczesne, mocne silniki prądu stałego.
Jako licznik impulsów posłużyły encodery - wymagało to zmian w budowie sterowników żyrardowskich ale działało lecz w przeciągu kilku lat tych encoderów już kilka musiałem wymienić , jako że ponownie muszę to zrobić chcę zamontować kontaktron lub czujnik hala. Moje pytanie - czy ktoś rozbierał sam silnik żyrardowski i wie jak rozmieszczone są magnesy aby dawać przynajmniej jeden impuls na 360 stopni ??
Jeden zestaw zmontowałem - jeden kontaktron , jeden magnesik neodymowy na ślimacznicy , to jednak za mało - wychodzi zbyt mało impulsów.
Aby liczyć ząbki na ślimacznicy czujnikiem hala musiałaby ona być metalowa . Jak to rozwiązano we wspomnianych rotorach z Żyrardowa ? Wymieniałem kiedyś w takim kontaktron na " górce" ( w Klubie) ale nie przyglądałem się ( nie pamiętam) ślimacznicy
SP3S Jerzy
- Teraz jest Pt kwi 19, 2024 11:46 • Strefa czasowa: UTC
ROTOR ŻYRARDOWSKI
Posty: 1
• Strona 1 z 1
Posty: 1
• Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość